Neradostné bilancování roku 2023 pro České dráhy

5. prosince 2023 došlo k dohodě odborových centrál a vedení Českých drah o Podnikové kolektivní smlouvě, která přinesla přilepšení o tarifní stupeň strojvedoucím a strojmistrům. Jinak navýšení do tarifních mezd ve výši 2,3% a každý zaměstnanec obdrží měsíčně mimořádnou odměnu ve výši 1.000 Kč, která má představovat průměrný nárůst 2,2%. Měsíční nárůst každého zaměstnance (včetně smluvních mezd) by měl být 4,5%. Zároveň se ustoupilo od redukcí KOP, dodatkového volna a mimořádných odměn při životním výročí. Od 1. 4. 2024 si o 1 tarifní stupeň výše polepší vlakový doprovod. Pokud se podíváme za hranice do Německa a Rakouska, nadále se rozevírají nůžky a pokračuje až děsivý mzdový propad všech zaměstnanců ČD.

Ministerstvo dopravy podle očekávání završilo první otevřenou soutěž na provoz dálkových vlaků v případě linky R9 Praha Brno přes Vysočinu a 3. května podepsalo smlouvu na 15 let s dopravcem RegioJet, který v tendru „porazil“ České dráhy. Dopravce má od prosince 2026 vyjet s úplně novými jednotkami od polské společnosti PESA Bydgoszcz.

Celý článek J. Berounského zde: Neradostné bilancování roku 2023 pro České dráhy

Příspěvek byl publikován v rubrice Postřehy Jindřicha Berounského. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.