Systém bezpečnosti na české železnici? Díky nečinnosti Drážní inspekce se ututlal i dětský kočárek, který shořel v rychlíku Arrivy !!!

Svazu Odborářů Služeb a Dopravy (SOSaD) oslovil ministra dopravy Martina Kupku dopisem kvůli nedostatečné a nekvalitní činnosti Drážní inspekce a alarmující situaci na rychlíkové lince R14 Ústí nad Labem – Liberec v souvislosti s vozbou dopravce Arriva vlaky s.r.o., kterou zajišťuje motorovými jednotkami řady 845. Ty jsou pro provoz na sklonově náročné trati zejména mezi Českou Lípou a Libercem svojí konstrukcí nevhodné. To se prokázalo rozsáhlými výpadky v provozu, které se přenáší na další linky a dopravce. Například 22. 9. 2022 došlo o odřeknutí rychlíku 1349 Ústí nad Labem – Liberec a jeho nahrazení autobusem, který dosáhl zpoždění až 134 minuty.

Kritický materiál o činnosti Drážní inspekce předložil SOSaD ministru dopravy 25. dubna letošního roku při příležitosti společného jednání s odbory a vedením Českých drah. V souvislosti s nedávným vyhodnocením dotazníků strojvedoucích přinesly zpravodajství i web České televize 5. září informaci, že Drážní inspekce (DI) má problémy s vyšetřováním nehod, protože jí chybí zaměstnanci. Bylo prezentováno 8 nevyřešených nehod po roční zákonné lhůtě a významně se prodlužuje doba jejich šetření. SOSaD upozornil pana ministra, že Jan Kučera v čele Drážní inspekce hájil doposud úspory zaměstnanců a dokonce si stanovil závazek zkrácení průměrné délky šetření mimořádné události od jejího vzniku po dokončení závěrečné zprávy v porovnání s průměrem let 2017 – 2019 o 10 % v rámci projektu „Profesionalizace Drážní inspekce“, hrazeného zjevně z prostředků EU, jak je uvedeno na webu DI. To v podstatě znamená, že Drážní inspekce chce za evropské peníze dosáhnout něčeho, čeho už v minulosti dosáhla, přitom se nemá dostat ani na svá původní čísla 7 měsíců délky šetření, ale pouze na více než 8 měsíců.

Celý článek pana Berounského zde: Arriva

Příspěvek byl publikován v rubrice Postřehy Jindřicha Berounského. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.