Podvod s ojetými německými vozidly se na české železnici nevyplatil

Místopředseda poslanecké sněmovny a bývalý dvojministr Karel Havlíček byl poslední dobou hodně slyšet, když moralizoval hnutí STAN a jeho předsedu Víta Rakušana. V případě Ministerstva dopravy ale zapomněl na spoušť, kterou hnutí ANO zanechalo i s jeho přičiněním.

Analytický tým Svazu Odborářů Služeb a Dopravy (SOSaD) shromáždil podklady, na základě kterých lze konstatovat, že se v případě železniční osobní dopravy stal spolu se svým předchůdcem Danem Ťokem jen loutkou soukromého sektoru. V roce 2020 velmi plamenně obhajoval zlepšování dálkové dopravy v nezávislé trakci na severu Čech ojetými německými motorovými jednotkami 628/928 doslova z kopřiv. Po jejich „bohemizaci“ na 845/945 – přemalování, úpravě interiéru a dosazení vakuových záchodů sliboval prostřednictvím dopravce Arriva vlaky s.r.o., kterého „vybral“, obsluhu linky R14 Pardubice – Liberec – Ústí nad Labem kvalitními vlaky a personálem.

To se psal 5. říjen 2020 a pan ministr nedbal žádných varování a podložených argumentů ani za situace, kdy už od prosince 2019 Arriva na železnici ještě nic garantovaného nenaplnila a vše jí bylo zázračně odpuštěno. Dnes už víme, že to nebyl zázrak, ale zákulisní eliminace všech a všeho, co by v jízdě dopravce Arriva vlaky překáželo.

Článek v plném znění zde:  Podvod s ojetými německými vozidly se na české železnici nevyplatil

 

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Postřehy Jindřicha Berounského. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.