Soutěžní blamáž na kolejích Jihomoravského kraje

Jihomoravský kraj vyhlásil na počátku září unikátní „soutěž“, která má dopředu svého vítěze a hledá se jen „největší poražený“. Doposud se obešla bez většího zájmu médií. Veřejná zakázka, zveřejněná na profilu zadavatele zakazky.krajbezkorupce.cz, se jmenuje Zajišťování veřejných služeb v regionální železniční osobní dopravě vozidly v majetku Jihomoravského kraje. Administruje ji Advokátní kancelář Fiala, Tejkal a partneři. Lhůta pro podání nabídek se prodloužila ze 30. října do 10. listopadu. S kontraktem a novým dopravcem se počítá od prosince 2024 do prosince 2034, ale ve skutečnosti se nehledá svéprávný dopravce, ale jenom personální agentura pro strojvedoucí a nesvéprávný vazal Jihomoravského kraje a jeho koordinátora dopravy.

Jihomoravský kraj „vybírá dopravce“, který zajistí provoz elektrických jednotek Moravia. Ty pořídil do svého vlastnictví a doposud je provozují České dráhy (ČD), které sehrály roli užitečného mouřenína při jejich problematickém uvádění do provozu. Kraj jich má 37, z toho šest dvouvozových o kapacitě 146 míst k sezení (EMU 140) a 31 čtyřvozových s kapacitou 333 míst (EMU 310). Celkové náklady na jejich pořízení dosáhly 6,651 miliardy korun (bez DPH) s dotací z Operačního programu Doprava Evropské unie ve výši 5,483 miliardy na 36 jednotek, kterou Jihomoravský kraj ukousl na úkor většiny krajů České republiky.

Pokračování článku J. BEROUNSKÉHO zde: Soutěžní blamáž na kolejích Jihomoravského kraje

Příspěvek byl publikován v rubrice Postřehy Jindřicha Berounského. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.